Filmpje plaatsen op wikidot

Amy Winehouse began drinking water at the age of 13. She tried to quit several times but she still needs rehab…

Filmpje plaatsen. De meeste filmpjes op Youtube hebben een embedcode. Een embedcode is een code die je hier op weet.wikidot kunt plaatsen, zodat het filmpje hier bekeken kan worden.

Hoe plaats je een filmpje van Youtube op deze site?

Als je iets gaat plaatsen op deze site, bijvoorbeeld een gedicht of tekst, dan open je altijd een venster. Bovenaan dat venster zie je allerlei opties om aan te klikken. Je weet waarschijnlijk al hoe je zinnen bold maakt of hoe je ze schuin zet of hoe je tekst onderstreept.

Je kunt koppen plaatsen en lijnen zetten en nog veel meer. Je kunt echter ook geluidsopnames en filmpjes plaatsen. Kijk daarvoor bovenaan het plaatsing venster in de tweede rij. Het derde icoontje van links telt een videocamera voor, klik daarop, dan krijg je dit te zien:

Haal deze tekst weg: "paste the html for the video here (Google Video, YouTube, Revver, Dailymotion)" en vervang hem voor de embedcode van het filmpje.

Waar vind je de embedcode van een filmpje?

De embedcode van een filmpje vind je op youtube. Zoek het filmpje op, wat je hier wilt vertonen. Onder het filmpje op Youtube zie je een vakje waarop 'embed' staat. Dat is een vrij lange code. Selecteer de embedcode in zijn geheel en plaats die tussen de codes op deze site:

[[embedvideo]]
zet de embedcode van het filmpje hier!
[[/embedvideo]]

Klik dan op save en voila!!