Fietsenwinkel Nederland

De fiets is in Nederland een van de meest populaire vervoersmiddelen. Jaarlijks worden er in ons land ongeveer 4,5 miljard fietsritten gemaakt. Dat fietsen in Nederland zo populair is, is niet zo vreemd. Fietsen is immers gezond, leuk, en een fiets omzeilt files in het verkeer. Bovendien heb je geen parkeerproblemen. Ook mensen die willen afvallen door meer te bewegen, of mensen die gewoon meer willen bewegen om een goede fysieke conditie op te bouwen, gebruiken steeds vaker een fiets. Welke fietsen zijn populair?

Er zijn fietsen om mee te racen, fietsen om mee te stunten, fietsen om gewoon lekker mee rond te rijden… Dagelijks kiezen ontelbare scholieren ervoor om op de fiets van en naar school te rijden. Een veilige, moderne fiets is overigens aan te raden voor iedereen die deelneemt aan het verkeer. Fietsen is gezond en gemakkelijk, en goedkoop. En wie er eenmaal aan gewend is om te fietsen wil niet anders meer. Populaire fietsen zijn bijvoorbeeld:

  • Standaard moderne heren- of damesfietsen (in vele soorten en maten)
  • Racefietsen (geschikt voor lange afstanden en vakanties)
  • BMX (crossen/stunt)
  • De zogenaamde omafietsen (vooral populair bij meisjes en vrouwen)
  • Kinderfietsen (elk kind heeft een veilige fiets nodig)
  • Floow (vierwielige fiets met elektrische trapondersteuning)
  • Elektrische fiets
  • Mountainbike
  • Snorfiets
  • Overige modellen

Fietsenwinkel Nederland

Online fietsen bekijken en vervolgens bestellen is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Er zijn zeer goede webwinkels waar men een uitgebreide sortering fietsen aanbied, met toelichting met betrekking tot alle bijzonderheden van rijwielen. Bezorgen kan vaak gratis bij fietsenwinkels in Nederland. Het belangrijkste voordeel aan online een flets kopen is zelfs het financiƫle voordeel. Bij een plaatselijke fietshandelaar kosten fietsen namelijk vaak veel meer dan online. Online kan je als consument prijzen met elkaar vergelijken en profiteren van acties en kortingen.

Tien redenen waarom mensen graag fietsen

Wat voor fiets past bij mij?

Er zijn natuurlijk een groot aantal typen fietsen en vele fietsmerken. Bekende merken met kwalitatief duurzame fietsen, zijn over het algemeen hoger geprijsd, maar gaan ook langer mee dan gemiddeld. Fietsen zijn er voor jong en oud. Van de kleine driewieler voor peuters, tot de bakfiets voor goederenvervoer, en alles wat daar tussen zit. Er zijn ook veel aparte fietsen, zoals een eenwieler of de ligfiets of de vierwielige Floow. De elektrische fiets is tegenwoordig ook een prominent vervoermiddel geworden. Het is een prima manier om gebruik te maken van de gemakken van een fiets, met een steuntje in de rug qua inspanning. Als je snel wilt kunnen fietsen kies je voor een lichte fiets met veel versnellingen, of direct een racefiets. Als je de fiets voor dagelijkse ritjes nodig hebt, kies je wellicht voor een stevige fiets met een degelijk frame. Hou je van een vintage stijl, dan kies je misschien eerder voor de zogenaamde grootmoederfiets, een model wat al enkele generaties in zwang is gebleven. Moderne fietsen worden echter het best verkocht. De fiets is in ons land niet meer weg te denken, en het is een gezond, handig en goedkoop vervoersmiddel.