Facebook. www.Facebook. Wat is er te doen?

Facebook is een populair sociaal netwerk. Eerst vroeg ik me af waarom. Ik had geen account op Facebook dus ik kon er niet over oordelen. Wereldwijd zijn er echter miljoenen mensen op Facebook aangesloten en ook in Nederland wordt Facebook steeds hipper. Je kunt een gratis account maken. GRATIS! Wat kun je allemaal op Facebook doen en hoe maak je een account aan? Ik heb ook een acccount aangemaakt om te zien hoe het me bevallen zou.

Een account maken voor Facebook is erg eenvoudig. Surf naar www.facebook en vul in:

  • Voornaam:
  • Achternaam:
  • Jouw e-mailadres:
  • Bevestig e-mailadres:
  • Nieuw wachtwoord:
  • Ik ben een: man/vrouw
  • Geboortedatum:

Hier zitten voor en nadelen aan. Facebook wil eigenlijk alles van je weten en het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om weer van het account af te komen. Daarom zijn veel mensen Facebook ook wel beu. De voordelen wegen dan niet op tegen de nadelen.

Facebook account, wat nu?

Je hebt al snel een account bj Facebook en kunt dan meteen aan de slag met foto's plaatsen en vrienden maken en berichten achter laten. Hyves en Facebook lijken wel wat op elkaar, waarom liepen er dan steeds meer mensen over naar Facebook? Hyves bestaat niet meer geloof ik, het is helemaal leeggelopen. Ook MySpace is een sociaal netwerk waar veel mensen gebruik van maken. Facebook heeft van alles wel wat, net als Google Plus.

Wat kan je doen op Facebook?

Je kunt dus chatten op Facebook, foto’s uploaden, elkaar berichten sturen, vrienden maken, je vriendenlijst bijhouden, flauwe spelletjes spelen, enzovoorts. Via allerlei opties kun je jezelf aan anderen voorstellen, je foto’s laten zien, vertellen waar je van houdt, wat je favoriete muziek is, wat je vandaag gedaan hebt, enzovoorts. Tot zover klinkt het nog niet bijster interessant, maar waar komt dan die immens grote populariteit vandaan? Facebook is misschien zo populair omdat het mensen makkelijk maakt om wereldwijd contact te hebben met andere mensen. Wie schrijft er tegenwoordig nog een vriend naar zijn neef in Canada of Suriname? Niemand toch? je hebt Facebook of een ander sociaal netwerk om contact te houden. Dat gaat sneller en ik nog persoonlijke ook, want je kunt meteen foto's en filmpjes uploaden. Het is misschien ook wel heerlijk om je identiteit vorm te geven door middel van foto’s en tekst en dat kan op Facebook allemaal wel. Internet heeft een geheel nieuwe vorm van contact tussen mensen mogelijk gemaakt.

CandyCrush spelen op Facebook

Candycrush is een van de spelletjes die je op Facebook spelen kunt. Monotoon, want je moet steeds dezelfde trucjes toepassen, maar toch is het een beetje verslavend. Je speelt het gratis, maar je kunt beurten bijkopen ef andere opties om te winnen. Dat is erg duur en je moet daar echt niet aan beginnen.

Facebook opzeggen

Veel mensen willen stoppen met Facebook en ontdekken dat dat heel moeilijk is. Op die manier houden ze natuurlijk wel het aantal leden hoog, maar het is een erg vervelende bijkomstigheid van Facebook. Het lukt vrijwel niet om je account te stoppen. Het duurt weken voordat je gestopte account offline is, en ze blijven berichtjes sturen met links erin waarin onzin boodschappen worden gedaan. Zodra je dan op de link klikt, word je account meteen weer geactiveerd. Als je dus gestopt bent met je account, klik dan nooit op een link die door Facebook naar je toegestuurd wordt. Alleen dan zal je account op den duur wel gewist worden. Zelf heb ik een account proberen te wissen maar het is me nu een jaar later nog steeds niet gelukt. Helaas blijven oude accounts ook gewoon altijd bestaan, dus als je een oud mailadres gebruikt hebt, blijft het account voor eeuwig (of zo) in de ether zweven. Facebook is dus leuk, maar besef dat je er misschien nooit meer vanaf komt. Haha.