Eigen bedrijf starten?

Eigen bedrijf beginnen, hoe doet u dat? Om een eigen zaak te beginnen heeft u kennis nodig van uw bedrijfstak, maar ook een papiertje. Een veel geprezen opleiding voor het starten van een eigen zaak is de opleiding AOV (Start uw eigen Zaak) MKB

Met deze cursus maakt u de best voorbereidde start die u zich maar wensen kunt, om een eigen zaak een succesvol bedrijf te maken.

Een eigen bedrijf beginnen, uw eigen zaak hebben, ondernemer worden en weten wat u wel en niet moet doen om van uw bedrijf in uw favoriete branche, een groot succes te maken. Alles wat er bij het opzetten van een eigen bedrijf, het promoten van uw bedrijf komt kijken, hoe pakt u het aan? Hoe begint u een eigen bedrijf en wat heeft u nodig om een eigen zaak te starten?

Eigen zaak starten?

Veel mensen dromen van een eigen bedrijf. de wens om zelf een succesvolle onderneming te leiden komt wellicht voort uit het verlangen naar financiële onafhankelijkheid, maar ook naar het verlangen om niet meer voor een baas te hoeven werken. Ook is een eigen bedrijf voeren avontuurlijk en uitdagend. Als uw bedrijf een succes wordt kunt u heel veel geld verdienen, wat natuurlijk ook een drijfveer is. Hoe begint u een eigen zaak?

Zelf ondernemer worden

Voor de meeste bedrijven heeft u een diploma nodig, veelal het Midden en Kleinbedrijf (Middenstandsdiploma) NHA Homepage. Het diploma wat u aan het eind van deze cursus ontvangt is een erkend diploma. Het is een van de meest succesvolle middenstandsopleidingen van Nederland. Een echte aanrader!

Voor wie?

Uw middenstandsdiploma halen? Als beginnende ondernemer heeft u capaciteiten en talent nodig, maar nog belangrijker is kennis van zaken. Te veel mensen beginnen plompverloren een eigen bedrijf, en dobberen op een droom, in plaats van dat ze weten wat er bij komt kijken. Om van uw eigen bedrijf een succes te maken, heeft u in eerste instantie een goede voorbereiding nodig. Als u weet wat er bij het voeren van een eigen zaak komt kijken, en als u weet welke stappen u moet doorlopen om een eigen bedrijf te starten, is uw kans van slagen vele malen groter dan wanneer u zomaar begint. U leert werkelijk alle kneepjes van het vak. Iedereen kan deze cursus volgen.

business-clipart.jpg

Succesvolle ondernemers kennen de kneepjes van het vak

Kamer van Koophandel

De Kamer van Koophandel, VNO/NCW en MKB Nederland, adviseren iedereen die een eigen zaak willen beginnen cursus te volgen. Banken en financierders in het algemeen, hebben dan veel meer vertrouwen in uw onderneming omdat uw bedrijf bewezen veel meer kans van slagen heeft na het volgen van deze cursus.

Diploma?

U studeert thuis, soms zijn er praktijkdagen. De studieonderdelen bestaan uit:

MKB ondernemingsplan

  • Marketing strategieën in de praktijk leren toepassen
  • Financiering: begroting maken, inschattingen maken, welke verzekeringen u wel en niet nodig heeft, beslissingen nemen op zakelijk gebied, leren balansen, budgetteren, vermogen aantrekken, financiële planning maken, enzovoorts
  • Opstellen ondernemingsplan. Met een goed ondernemingsplan komt u goed beslagen ten ijs bij elke financier

Personeel en organisatie MKB

  • Hoe kunt u succesvol leiding geven?
  • Wat voor beloningssysteem hanteert u?
  • Kennis van bedrijfseconomische aspecten
  • Kennis van bedrijfs-psychologische aspecten, zoals het herkennen van goed personeel, de juiste personen inhuren, werkplanning, vergunningen regelen, enzovoorts. Alle aspecten van het bedrijfsvoeren komen aan bod en u wordt een kenner

Bedrijfsadministratie MKB

  • Uw bedrijf in financieel evenwicht brengen en houden
  • Opstellen van een balans, hoe doet u dat?
  • Zelf de boekhouding doen

Met de in dit artikel genoemde cursus kunt u uiteraard het erkende diploma behalen.