Doorlopend krediet vergelijken of aanvragen

Geld lenen, krediet verkrijgen. Hoeveel geld kunt u lenen? Als u geld nodig heeft kunt u besluiten om geld te lenen. Om te weten te komen hoeveel geld u kunt lenen doet u er goed aan om te berekenen wat u mogelijkheden zijn. Om zelf uit te rekenen hoeveel geld u lenen kunt, kunt u het beste eerst berekenen wat uw maandlasten zullen worden. Kijk daarbij ook naar kleine lettertjes en uitgestelde terugbetalingen. Let op de rente en kijk goed of u de maandlasten zult kunnen dragen.

Een doorlopend krediet is erg handig voor als u regelmatig wat extra geld nodig hebt. Bijvoorbeeld als u een flexibel inkomen hebt of als je nog niet weet hoe duur de nieuwe keuken uiteindelijk gaat kosten. Ook voor een extra geld achter de hand voor bij een verbouwing, of de aanschaf van een nieuwe auto, is een doorlopend krediet erg interessant. U heeft altijd geld tot uw beschikking. U moet het geleende geld van de kredietrekening natuurlijk wel altijd weer aanvullen.

De voordelen van een doorlopend krediet

  • U heeft altijd extra geld tot u beschikking
  • U betaalt alleen rente over het geld wat u nodig heeft
  • U mag boetevrij zoveel geld terugstorten/aflossen als u wilt
  • U mag het krediet steeds weer opnieuw gebruiken
  • De rente is meestal niet te hoog

Doorlopend krediet vergelijken, online of direct aanvragen

U kunt kredietverstrekkers met elkaar vergelijken en online een offerte aanvragen. Voordat u besluit geld te lenen, slaap er dan eerst nog een nachtje over. Heeft u het geld op dit moment echt nodig? Kan de uitgave niet worden uitgesteld? Weet u zeker dat u de rente betalen kunt, dat u niet in de problemen komt door de lening en dat u het ook terug betalen kunt zonder in de problemen te komen met uw maandlasten?

Sparen

Niet iedereen leent geld voor grote uitgaves. Er zijn veel mensen die eerst sparen om in elk geval een deel van het bedrag te kunnen aanbetalen. lenen is duur, dat moet u niet vergeten. Het lijkt makkelijk om geld te lenen, maar het geld koopt u feitelijk. U betaalt met echt geld om het geld te mogen lenen, in de vorm van rente. Moet u toch echt geld lenen, kies dan voor de laagste rente. Zorg ook dat u de rente inderdaad betalen kunt!