Doe het zelf!

Doe het zelf… Klussen kunt u leren. Iedereen kan de klussen thuis zelf doen, maar hoe? Denkt u aan schilderen, timmeren, wand plaatsen, laminaat leggen, badkamer opknappen, voegen, tegelen? Al deze klussen kunt u zelf doen, als u weet hoe het moet.

Om te leren klussen kunt u verschillende goede cursussen volgen, zoals bijvoorbeeld het erkende: Klussen kunt u zelf!. Met deze bouwtekeningen om zelf te klussen leert u eigenlijk vele dingen zelf te doen. Uiteraard bespaart u dat enorm veel geld aan vakmannen. Klusjesmannen zijn helaas erg prijzig en voor veel mensen niet te betalen. Zelf klussen scheelt u honderden tot duizenden euro per jaar.

Goed gereedschap

Om zelf te klussen heeft u minimaal wel wat goed gereedschap nodig. Dat is wellicht een aanschaf maar het levert u heel veel op. Een goede boor, schroevendraaiers, hamer en dergelijke, zijn een must om zelf te klussen, maar ook heel erg prettig om in uw bezit te hebben. Thuis klussen en zelf doen, begint toch met het hebben van het geschikte gereedschap. De accuboor is bijvoorbeeld een erg prettige boor om (ook) mee te werken zonder snoer.

Doe het zelf klussen

Doe het zelf klussen in huis die veel gedaan worden, die die u zelf kunt leren doen, zijn:

  • schilderen
  • tegelen
  • badkamer inrichten en installeren
  • vloeren tegelen
  • laminaat leggen
  • kitten
  • behangen
  • elektriciteit kennen en stopcontacten plaatsen
  • vloer schuren
  • hogedrukreiniger gebruiken
  • wand plaatsen
  • vloerverwarming aanbrengen
  • lichtkoepels plaatsen
  • overige

Al dit soort Doe het zelf klussen kunt u zeer goed leren zelf doen, als u maar gebruik maakt van de kennis van vakmensen. Een doe het zelf cursus is een zeer waardevol en leuk cadeau voor een man, net als een stuk nieuw gereedschap.