Circus en wintercircus

Circus is nog steeds een heel aantrekkelijk evenement, voor jong en oud. Circusartiesten vertonen kunsten, dieren zijn zodanig getraind dat u ademloos toekijkt wat ze allemaal kunnen, clowns zorgen voor pret en onverwachtse gebeurtenissen en voor de trapeze artiesten in de trapeze houdt u uw adem in.

Circus is al eeuwen een spektakel. Wie eenmaal naar een circus geweest is, vergeet die ervaring nooit weer. De sfeer in een circus is dan ook uniek. De grote tent waarin het allemaal gebeurt, is specifiek voor een circus. Allerlei artiesten geven er hun show. Jongleurs, clowns, dierentemmers, acrobaten, enzovoorts.

Wintercircus, circus shows

Sommige circusshows zijn uitgegroeid tot wereldberoemde shows, en ook worden optredens steeds vaker buiten de circustent gegeven, in grote hallen of zelfs buiten of op ijs. Hoewel circus zeer populair is gebleven, wil het niet zeggen dat iedereen enthousiast is. Met name het temmen van wilde dieren die de hele dag kunstjes moeten vertonen, zijn discutabel. Dieren en circus gaan echter al eeuwenlang samen, en dus is het moeilijk in een keer te veranderen. Bechermde diersoorten komen echter steeds minder vaak voor in circussen en men zoekt naar goede alternatieven. Circus verschuift mede daardoor misschien langzaam richting kunstvormen en shows. Circussen worden steeds indrukwekkender en gaan dus mee met hun tijd. Bekende circussen zijn:

  • circus herman renz
  • circus althoff
  • circus roncalli
  • circus solero
  • roncalli circus
  • circus elleboog
  • circus du soleil
  • circus zanzara
  • circus moskou
  • circus elleboog
  • circus carre amsterdam
  • circus humberto
  • circus rotjeknor
  • circus boltini
  • circus malford
  • circus stiletto
  • circus bongo

Thema circus

Soms heeft een voorstelling een speciaal thema, zoals bijvoorbeeld het wintercircus. Alles draait dan om de winter.

Circus kleurplaten

Circus kleurplaten zijn kleurplaten waarop een scene uit het circus staat afgebeeld. Deze kunnen dan ingekleurd worden door kinderen.