Champix antirook medicijn, stoppen met roken is eindelijk mogelijk!

Stoppen met roken is nu een stuk eenvoudiger geworden, dankzij Champix (Amerikaanse naam: Chantix) het relatief nieuwe geneesmiddel om te stoppen met roken. De werkzame stof van Champix is varenicline. Champix werd als geneesmiddel tegen verslaving van roken door de firma Pfizer ontwikkeld.

Varenicline is een partiƫle agonist. De roker krijgt bij gebruik van Champix minder plezier in roken en het wordt daardoor gemakkelijker om niet te roken. Champix blijft zeer effectief om te stoppen met roken. Het werd onderzocht bij mensen ouder dan 18 jaar, dus Champix mag nog niet gebruikt worden door mensen jonger dan 18 jaar. Champix heeft als effect dat het roken niet meer gemist wordt, of nauwelijks. Als u dit middel wilt gebruiken om te stoppen met roken kunt u het beste met uw huisarts overleggen. Lees hier meer over dit product bij dokter online.

Lees hier meer over dit product bij dokter online.

Stoppen met roken

Als u met Champix stopt met roken, wordt aangeraden het middel drie maanden te slikken nadat u gestopt bent. Vele rokers zijn al met behulp van Champix gestopt. Stoppen met roken is nu eindelijk mogelijk.

Ervaringen verslaafden over stoppen met roken met Champix afkick medicijn

Mensen die stopen met roken met Champix hebben over het algemeen dezelfde positieve ervaringen:

  • Het roken smaakt niet meer lekker
  • Het stoppen is veel gemakkelijker geworden

Wanneer mag Champix niet gebruikt worden?

  • Mensen jonger dan 18 jaar
  • Mensen met nierproblemen en/of die nierdialyse ondergaan
  • Mensen die niet 100% gezond zijn kunnen beter altijd met de huisarts overleggen
  • Zwangere vrouwen
  • Moeders die borstvoeding geven