Buikspieroefeningen voor thuis

Buikspieroefeningen voor thuis zijn zeer zinvol. Het fijne aan buikspieroefeningen voor thuis is dat u dit soort oefeningen doelgericht en op regelmatige basis thuis kunt doen, zonder dat u daarvoor naar een sportschool of fitnesscentrum hoeft. Met behulp van personal trainer Jesse van der Velde kunt u tegenwoordig zelfs door middel van DVD + toegestuurde kettlebell, en een persoonlijke trainer begeleid worden. Een echte aanrader waarover u meer leest in dit artikel.

Een personal trainer kunnen we niet betalen, maar voor iedereen die wil afvallen, thuis goede buikspieroefeningen wil doen, een mooier lichaam wil krijgen, de lichamelijke conditie wil verbeteren, die weer een strak lichaam wil krijgen… U bent er klaar voor om thuis uw spieren te gaan trainen? Lees dan verder. Zo langzamerhand ben ik ervan overtuigd dat iedereen thuis kan trainen, totdat hij of zij een mooi strak lichaam heeft. Maar hoe pak je dat aan enw elke oefeningen zijn geschikt om je spieren groter en steviger te maken? Duizenden mensen bereiken al hun doel met video programma's om thuis spieren te trainen.

Strakke buik trainen

Een strakke buik trainen vergt inspanning en ontspanning. Bekijk bijvoorbeeld eens het trainingsprogramma: Sixpack voor mannen en vrouwen

Kettlebell, licht of zwaar?

U kunt ook kiezen voor kettlebell gewichten, lichter of zwaarder. Persoonlijk vind ik dit helemaal niks, maar anderen bevalt het misschien wel,d at gezwaai met zo'n metalen kogel met handvat. Als u nog nooit eerder met de kettlebell getraind heeft kan je misschien het beste met een lichte beginnen, maar denk je dat je het aankunt dan kun je ook direct voor de zwaardere training kiezen. In elk geval leiden beide programma's indien je doorzet, uiteindelijk tot beter ontwikkelde spieren.

Oefeningen en spierpijn, wat nu?

Als je niet gewend bent om spieroefeningen te doen, is het mogelijk dat je na enkele dagen spierpijn krijgt. Spierpijn is niet ernstig, hooguit lastig. Volg de adviezen op en je zal zien dat je niet veel spierpijn hoeft te krijgen. Spierpijn gaat overigens vrij snel weer over.

  • doe voor het trainen altijd een warming up
  • na het sporten de spieren losschudden, door je lichaam te ontspannen en je ledematen een beetje te schudden
  • vergt niet te veel van jezelf
  • bouw het langzaam op

Brede schouders, sterke spieren, training
Abtronic, werkt het echt?
Het succes van het Mentale Dieetplan
Voedingsassistente opleiding
Afvallen in 3 stappen
Snel afvallen
Veel afvallen in een week
Tips om af te vallen
Proteïnedieet