Biertap, huren of Kopen. Biertappen thuis!

Een biertap is een tap waarmee u zelf lekker bier kunt tappen. Voor een feest is dit natuurlijk erg sjiek, maar het is ook enorm gezellig. Altijd ijskoud lekker bier in uw huis, vers van uw eigen tap. Een goede biertap was normaal gesproken onbetaalbaar, maar tegenwoordig kunt u zelf bier tappen, want een biertap kopen hoeft niet veel meer te kosten. Ook is het mogelijk om een grote biertap te huren of zelfs een gehele bar. In dit artikel gaat het echter over het kopen van een biertap.

Bier tappen in uw eigen huis

Mooie biertaps voor weinig geld vindt u online. Kijk eens rond bij uw supermarkt voor kleine tapjes.

(5 en 6 liter fust bier) U kunt kiezen uit verschillende biertaps (en ook een wijntap). Ze zien er prachtig uit, koelen het bier en u kunt direct een lekker biertje tappen. Een biertap hoeft u dus niet meer te huren, want de tap is nu zeer betaalbaar. Een eigen biertap is handig en lekker.

Waar kunt u nog meer een goede biertap kopen?

Bij grotere warenhuizen kunt u waarschijnlijk ook meer professionele biertaps kopen.

beer.gif

Zelf bier tappen

Zelf bier tappen is gezellig en sfeervol. Op een feest is het handig en goedkoper dan kratten vol flesjes schenken. Bovendien is het bier vers getapt op zijn lekkerst. Ook geeft het een extra professioneel sfeertje aan een party.

Hoe bier tappen?

Om een goed biertje te tappen moet het bierglas zijn afgespoeld met koud water. Hou het glas schuin onder de taptuit en tap het bier. Laat hem even uit schuimen en schuif het schuim eraf met een bierspatel. Vul het bierglas aan tot ongeveer twee vingers wit schuim aan de rand staan. Dan is het biertje perfect. Drink het bier lekker koud en laat het niet te lang staan, want dan slaat het schuim neer en dat gaat ten koste van de smaak.