Bedrijfspsycholoog worden? Dat kan!

Als u altijd al psycholoog heeft willen worden maar het is niet van gekomen in het leven, dan kunt u of alsnog uw diploma psychologie gaan behalen, of een alternatieve opleiding volgen, zoals de cursus Bedrijfspsychologie, waarvoor u geen extra vooropleiding nodig heeft. De bedrijfspsycholoog is gespecialiseerd in de psychologische aspecten die komen kijken binnen bedrijven. U leert veel over het gedrag van mensen als zij aan het werk zijn, over spanningen op de werkvloer en hoe deze in goede banen te leiden, over de relaties van werknemers onderling en de behoeftes van werknemers.

Om Bedrijfspsychologie te leren toepassen volgt u de cursus Bedrijfspsycholoog. Indien u slaagt (minimaal een 5,5 gemiddeld) ontvangt u bewijs in de vorm van een certificaat. U heeft dan het certificaat Bedrijfspsychologie.

Bedrijfspsychologie, wat houdt dat in?

Bedrijven hebben interesse in de kennis van bedrijfspsychologie, aangezien het van groot belang is dat werknemers het naar hun zin hebben op de werkvloer. Als er spanningen zijn, of frustraties over allerlei zaken die natuurlijk altijd een rol kunnen spelen, heeft dit een nadelige invloed op de productiviteit van de werknemers. Indirect is dit dus ook slecht voor het bedrijf. Andersom, als men met plezier naar het werk gaat, men met enthousiasme het werk doet, de sfeer is goed en men is tevreden… dan heeft dit een positieve invloed op de productiviteit en dat is uitstekend voor het bedrijf. Om deze problemen te herkennen, te verbeteren en bespreekbaar te maken, is iemand die de cursus NHA thuisstudies (Zoeken naar: Bedrijfspsycholoog) heeft gevolgd, een schakel tussen werknemers onderling. Men kan beter omgaan met collega's, met spanningen binnen het bedrijf en men heeft kennis van het gedrag van mensen binnen organisaties. De cursus is geschikt voor werkgevers, leidinggevenden maar ook voor werknemers die hun kennis over mensen willen verbreden daarmee ook hun kansen willen vergroten.

9Ran7r

Stress op het werk is slecht voor de werknemers, en voor het bedrijf

Mens en organisatie

De cursus Bedrijfspsychologie is geschikt voor iedereen die interesse heeft voor Mens & Organisatie. Het gedrag van mensen op de werkvloer, maar ook in leidinggevende functies, komen in deze cursus nadrukkelijk aan bod. Hoe kunt u daar het beste op in spelen? Ook het herkennen van onderliggende conflicten, het sturen van gewenst gedrag, het opvijzelen van de motivatie, het oplossen van conflicten… hoe pakt u het aan? Dankzij de genoemde cursus, die als zeer goed staat aangeschreven, leert u het bedrijf als het ware psychologisch gezond te houden.