Bedrijfspsychologie, wat houdt dat in?

Als u bedrijfspsychologie heeft gestudeerd weet u veel af over reacties van-, en de problemen tussen werknemers. De cursus Bedrijfspsychologie (Zoeken naar: bedrijfspsychologie of psychologie) staat zeer goed aangeschreven, als een van de beste van Nederland op dit gebied.

Op het werk worden mensen genoodzaakt samen te werken, dit heeft natuurlijk voor en nadelen. Maar al te vaak ontstaan er onderling spanningen, de bedrijfspsycholoog biedt dan uitkomst.

Op een bedrijf of binnen een organisatie is het gedrag van mensen doorslaggevend voor prestaties en sfeer. Maar ook de gezondheid van werknemers kan lijden onder interne spanningen, stress. werkdruk en frustraties. Deze negatieve zaken hebben een negatieve invloed op de productiviteit van werknemers. Maar als mensen van hun werk genieten en als de relaties met collega's goed is, dan komt dit ten gunste van de productiviteit, creativiteit en inzet van werknemers. Als werknemers psychologisch goed functioneren, dan is dit zeer gunstig voor het bedrijf. In de cursus Bedrijfspsychologie komen al deze aspecten aan bod. Het diploma bedrijfspsychologie wordt behaald na een studieduur van ongeveer 9 maanden.

t3A94B

Samenwerken in goede sfeer is goed voor elk bedrijf

Diploma Bedrijfspsycholoog, vooropleiding?

U heeft geen speciale vooropleiding nodig om Bedrijfspsycholoog te worden. Als u in het gemiddelde tempo leert, ongeveer 5 tot 6 lessen per maand, kunt u na 9 maanden het diploma behalen. U mag ook sneller studeren en dus bijvoorbeeld al na 4 maanden of 6 maanden het examen afleggen. U kunt altijd met de opleiding beginnen. Er zijn geen speciale instroomdata, aangezien u grotendeels thuis leert.

Leerboeken

U heeft geen aparte leerboeken nodig. De cursus is zo in elkaar gezet dat u alle leerstof in de cursus verwerkt zit. Er komen dus geen extra kosten bij. Deze cursus is ideaal voor iedereen die een grote affiniteit voelt met psychologie en psychologe op de werkvloer.