Bed Bugs, wat nu?

Bed Bugs, het zijn hele kleine diertjes die grote problemen veroorzaken. Bedwantsen. De Bed Bug of bedwants is een insect wat zich in uw bed verstopt, maar ook in kieren en tussen spullen en in kasten en achter behang en tapijt. In het donker komen ze tevoorschijn, zodat ze als vampiers op zoek kunnen naar bloed. Uw bloed.

In New York zijn de bedwantsen enkele jaren een enorme plaag geweest. Vele huizen hebben last gehad van de parasiet, en de beestjes verspreiden zich snel. Bed Bugs verstoppen zich onder andere in bedden en ze kunnen veel bloed drinken en zwellen dan op. Bedbugs of heavy Dragoon of muurluis worden ze genoemd. Omdat ze bijten en bloed drinken laten ze rode uitslag op de huid achter. De beetjes zien eruit als rode vlekjes, bultjes, op een rij, en ze jeuken enorm. Omdat ze zich zo goed kunnen verstoppen duurt het soms even voordat mensen doorhebben dat ze last hebben van Bed Bugs.

Verschijnselen Bed Bugs

  • jeuk
  • bultjes op de huid
  • bed bugs zien kruipen

Bed Bugs bestrijden

Om de Bed Bugs te bestrijden kunt u het beste informatie inwinnen bij de sanitaire dienst. Ze zijn namelijk lastig te bestrijden. Ze kunnen nesten hebben in vloeren, kasten, achter plinten, in meubels, enzovoorts. Kieren in huis moeten gedicht worden en er moet speciaal gif gebruikt worden. En al uw was en beddengoed, moeten op zestig graden gewassen worden. De wantsen kunnen wel anderhalf jaar overleven zonder bloed. Het is echt heel vervelend als u deze beestjes in huis heeft. Laat het niet uit de hand lopen en zoek hulp. Dekens, kussens en matrassen moeten mogelijk vervangen worden. Tapijt gereinigd, enzovoorts.

Jeuk bestrijden

Overleg met uw arts wat u moet doen tegen de jeuk. Spoelen met warm water helpt. Als u ernstige jeuk heeft of last van benauwdheid, neem dan direct contact op met een dokter.