Barbecue, welke is de beste?

Barbecueën doen we voornamelijk in de zomer, maar ook in de lente of op een mooie dag in het najaar kunnen we genieten van deze oeroude vorm van vlees bereiden. Lekker in de buitenlucht, en vlees en vis wat op de barbecue gebakken is heeft een heel specifieke lekkere smaak. Daarom zijn er dan ook zoveel mensen die dol zijn barbecueën. Als je een barbecue gaat kopen, waar let je dan op en wat voor barbecue koop je?

Als je een echte liefhebber van barbecue bent dan zal je er vaak gebruik maken en dan is het zaak om ook meteen een kwalitatief zeer goede barbecue te kopen. Hoewel vrijwel iedereen van deze vorm van eten geniet is niet iedereen de hele zomer in de weer met buiten eten en koken. Ben je iemand die slechts een of tweemaal per zomer de barbecue uit de schuur pakt, dan kan je volstaan met een simpel model. Ben je echter iemand die echt graag en veel gebruik maakt van een barbecue, dan ben je echt gebaat bij een sterke en degelijke barbecue die jarenlang meegaat, die stabiel is en geschikt voor zowel kleine als grote groepen eters. De beste apparaten zijn professioneel en duurzaam, en ze worden graag gebruikt door zowel de professionele chef-kok als door mensen thuis. Je krijgt een mooie BBQ die jaren meegaat, die sterk is, er goed uitziet en die zo veilig mogelijk is.

Cvx00L

Barbecueën in de natuur dat zien we niet veel meer. Het is niet veilig en ook niet hygiënisch. Thuis barbecueën doet u uiteraard met een goede, veilige en stabiele barbecue.

Elektrisch, houtskool of briketten of gas barbecue?

Veel mensen geven de voorkeur aan barbecueën op houtskool of briketten. De specifieke smaak van geroosterd vlees (of vis) komt dan zeker tot zijn recht. Toch zijn de barbecues op elektriciteit of gas ook enorm populair.

Formaat

Er zijn BBQ in vele formaten, van klein tot groot. Van een bescheiden tafelmodel tot barbecues die zo groot zijn dat je er in een keer wel 5 of tien kilo vlees op kunt bereiden.

Bijzonderheden

Wat maakt barbecues van Weber nou zo bijzonder? Ten eerste wellicht de goede naam, maar die hebben ze ergens aan verdient natuurlijk. Zo zitten er in de grotere en duurdere modellen heel veel extra snufjes in de BBQ's ingebouwd. Wat dacht je bijvoorbeeld van een thermometer die de temperatuur precies bijhoudt waardoor je vlees niet snel meer verbrand? Ook kan je aflezen wanneer het vlees gaar is. Ideaal dus. De grote BBQ's zijn natuurlijk ook bij uitstek geschikt voor grote samenkomsten, waar veel eten tegelijkertijd op het rooster kan. Heerlijk! Bovendien zijn de apparaten erg sterk en ze gaan jaren mee. Een echte aanrader voor de echte liefhebber van BBQ.