Babyshower, wat is dat?

Babyshower, wat is dat? Een babyshower is een feest rondom de aanstaande moeder. Vaak komen er alleen vrouwen op de Babyshower. Ze praten over baby's, de bevalling, het moederschap, de rol van de vaders, de toekomst, lekkere hapjes, babykamers, babykleertjes, enzovoorts. De babyshower is een feest omdat er een kind geboren zal gaan worden. de moeder wordt in de watten gelegd en natuurlijk neem je wat leuks mee, voor de moeder en de baby.

Babyshower, cadeautjes voor baby's en speelgoed

Kijk voor leuke babyspullen, babykleren en cadeautjes, bij:

De babyshower werd voor het eerst in het buitenland gevierd, maar werd al snel ook in Nederland populair. Je kunt een babyshower organiseren als je zelf zwanger bent, maar het is natuurlijk nog leuker als je het voor je zwangere vriendin organiseert. Zo'n babyfeestje is heel erg gezellig voor d e aanstaande moeder.

Baby.jpg

Babyshower, wie nodig je uit?

Iedereen die betrokken is bij de zwangere vrouw en de aanstaande baby. Moeders, tantes, nichtjes, overige familie, zusters, dochters, vriendinnen, en als je wilt ook de vader, broers, neven, buren, en vrienden. Gasten nemen cadeautjes mee voor de moeder en/of de baby. Alles staat in het teken van moeder worden en verwend worden. Lekker hapjes en leuke cadeautjes. Verwend producten en spullen voor de baby.

Babyshower vieren, waar en wanneer?

Vier het ergens in een huis, bij jezelf thuis of bij een vriendin. Het kan ook in een zaaltje maar dan is het snel wat minder persoonlijk. het wordt een paar maanden voor de bevalling gevoerd. wacht niet tot het laatste moment, dat kan veel stress geven voor de moeder.

Tips voor een leuke babyshower

  • Mand met cadeautjes voor de baby
  • Opschrijfboekje met lieve wensen voor de baby, als een soort po√ęziealbum.
  • Maak een fotoboek ter herinnering aan de babyshower, voor later
  • Zorg voor extra roze en/of lichtblauwe decoraties in huis. Blauwe of roze ballonnen en tafelkleden en slingers. Ook strikjes (roze of lichtblauw) om de pootjes van glazen staan leuk

Babyshower cadeautjes

De zwangere vrouw krijgt cadeautjes die van toepassing zijn op de zwangerschap en het krijgen van een baby. Vaak zijn het spullen die nog moeten worden aangeschaft of extra dingetjes voor de baby. Bijvoorbeeld:

  • Luiers
  • Kleertjes
  • Verzorgingsproducten om de baby te verzorgen
  • Verzorgingsproducten voor de moeder
  • Kleertjes voor de baby
  • Badschuim
  • Speelgoed
  • Overige

Sommige bedrijven zijn gespecialiseerd in het organiseren van babyshower, en zij komen bij u thuis om het feest groot te vieren, maar dat is iets voor de allerrijksten.:)