Audioboeken of Luisterboeken downloaden?

Luisterboeken worden ook audioboeken genoemd. Het grote voordeel van audioboeken is natuurlijk dat het boek beluistert en niet zelf hoeft te lezen. Op cd is het handigste, want dan kunt u het boek overal beluisteren en niet alleen vanaf uw computer. Daarom worden audioboeken meestal op cd verkocht. U kunt ze dan werkelijk overal mee naartoe nemen en beluisteren. Ideaal voor iedereen die om wat voor reden dan ook, niet de mogelijkheid heeft om te gaan zitten lezen.

Luisterboeken of audioboeken kunnen u veel tijd besparen. Het boek wordt u voorgelezen met een prettige stem, en u luistert naar het verhaal of de informatie. Ook voor mensen die slechtziend zijn, zijn luisterboeken ideaal. Toch worden audioboeken ook gebruikt door mensen die prima kunnen lezen maar die tijd willen besparen door het boek te beluisteren in plaats van te lezen. Audioboeken zijn veelal op cd te verkrijgen, zodat ze overal kunnen worden afgespeeld waar cd kan worden beluistert. Bovendien is het een goede manier om veel boeken te leren kennen, veel schrijvers te leren kennen, en om veel kennis op te nemen.

3E0po3

Luisteren naar een boek terwijl u lekker een kopje thee drinkt

Audioboeken genres

Welke audioboeken kunt u vinden? U mag er vanuit gaan dat u de meest moderne audioboeken kunt downloaden bij bovengenoemde websites. Van Harry Potter tot cursussen Spaans of Italiaans, en verder alles wat daar tussenin zit. Bij elk luisterboek staat vermeld hoeveel uren het luisteren duurt. Uiteraard kunt u zelf bepalen wanneer u luistert en wanneer u pauze neemt. U kunt een audioboek beluisteren wanneer het u uitkomt, thuis, onderweg, in de auto of wanneer u lekker in het park ligt. Genres audioboeken zijn:

  • Fantasy & Science Fiction
  • Filosofie & Religie
  • Geschiedenis
  • Hoorspelen
  • Kunst & Cultuur
  • Lijf & Geest
  • Natuurwetenschappen
  • Non-fictie
  • Opvoeding
  • Po√ęzie
  • Politiek & Maatschappij
  • Radio
  • Romans
  • Sprookjes
  • Taal & Letteren
  • Theater & Muziek
  • Thrillers & Spanning
  • Verhalen

Luisterboeken voor kinderen

Luisterboeken voor kinderen zijn er in vele soorten en maten. Voor de allerkleinsten zijn er vrolijke audioboeken, waar muziek en soms ook geluidseffecten aan toegevoegd zijn om het verhaal te ondersteunen, en die heerlijk zijn om naar te luisteren. Bijvoorbeeld boeken van Dik Bruna waar uw kind ongeveer een uur naar luisteren kan, en zo vaak als het wil, opnieuw kan beluisteren. Voor oudere kinderen zijn er de gangbare geliefde boeken zoals Harry Potter delen en andere bekende leesboeken. Er zijn kinderboeken om te beluisteren in de leeftijden van:

  • 0-2 jaar
  • 2-4 jaar
  • Tot 10 jaar
  • Vanaf 10 jaar

Luisterboek en leren

Om te leren zijn luisterboeken zeker ook ideaal. Wat via het gehoor binnenkomt en opnieuw kan worden beluisterd, heeft een toegevoegde waarde voor het leerproces. Luisterboeken zijn dus ook voor iedereen aan te raden die hun tijd goed willen benutten en lekker willen genieten van Luisterboeken om iets te leren, bijvoorbeeld een vreemde taal.

  • Talen
  • Innovatie & Organisatie
  • Leiderschap
  • Marketing & Verkoop
  • Strategie
  • Verandermanagement
  • Algemeen / Overig