Antwerpen, een stad vol verrassingen, huur een huisje in Antwerpen

Antwerpen huisje huren. Antwerpen is een stad vol cultuur, met indrukwekkende bouwwerken, kathedralen en beelden. Antwerpen is een zeer geliefde stad voor toeristen. Er is veel te bewonderen en veel te doen. De stad Antwerpen bruist en leeft. Als u een bezoek wilt brengen aan Antwerpen, kunt u bijvoorbeeld een huisje of appartement huren in de stad zelf of in de omgeving van de stad. Neem eens een kijkje bij: Vakantie Antwerpen en bekijk het ruime aanbod van betaalbare huisjes in en om de prachtige stad Antwerpen. Een stad die u eens gezien moet hebben.

Antwerpen komt aan zijn naam door een sage. De hand van een hebzuchtige reus werd afgehakt door een Romeinse soldaat en deze hand werd in de rivier De Schelde geworpen, vandaar de naam (h)antwerpen. Waarom de 'd' aan het eind van (h)and in een 't' veranderde, is mij niet duidelijk. Antwerpen biedt vele bezienswaardigheden, zoals de grootste kathedraal der Nederlanden, de Onze Lieve Vrouwen Kathedraal of Kathedraal van Antwerpen, beroemd om de schilderijen van niemand minder dan de grote meester Rubens. Deze bijzondere kerk is zeker een bezoek waard, zodat u ook kunt kennismaken met de unieke ruimtelijke vormgeving. Een indrukwekkend bouwwerk vol pracht en praal. Groot en adembenemend.

Filmpje over Antwerpen de stad

Huur een huisje of appartement in Antwerpen of in de omgeving van Antwerpen, voor een korte vakantie, een lange vakantie of een weekendje weg: Vakantie Antwerpen
.