Anoniem bellen, welke code?

Anoniem bellen. Anoniem bellen met mobieltje of huistelefoon. Onbekend bellen, hoe doe je dat? Als je wilt telefoneren zonder dat iemand kan zie wie belt, zijn er foefjes om je telefoonnummer onzichtbaar te maken.

Je wilt iemand bellen maar je wilt niet dat die persoon het nummer meteen kan aflezen. Welke code moet je dan intikken? Als je iemand belt kunnen anderen meteen zien hen belt. Het nummer van de beller verschijnt op het scherm, nummer melder, display… Vroeger was dat niet zo. De beller werd beschermd. De huidige telefoons hebben echter een nummer verklikker. U kunt dat omzeilen, maar hoe? Wanneer kunnen mensen uw nummer zien?

  • Als u belt met een mobieltje
  • als u belt met uw huistelefoon
  • ook bij o6 nummers
  • altijd dus eigenlijk

Anoniem bellen of onbekend bellen

Om onbekend of anoniem te bellen, kunt u de volgend codes gebruiken:

  • Huistelefoon: toets: *31*
  • Mobiele telefoon: toets: #31#

Schakel in uw mobiele telefoon echter ook nog de optie 'nummer meezenden' uit, want anders wordt uw telefoonnummer alsnog meegestuurd naar de mobiele telefoon. U moet deze handelingen voor elk telefoontje opnieuw verrichten.

Kijk ook eens bij: Beste Smartphones

Anonieme telefoonnummers of geheime telefoonnummers

Deze nummers worden als het goed is niet bekend gemaakt door telecom bedrijven, maar dat wil niet zeggen dat een geheim nummer niet te achterhalen is. Uw nummer verschijnt gewoon op de display als u opbelt. Ook de overheid kan een geheim nummer achterhalen. Bij 0800 nummers worden geheime nummers wel geregistreerd. Het nummer wordt niet opgenomen in telefoongidsen en het is niet opvraagbaar via inlichtingen. Om te zorgen dat uw telefoonnummer niet te zien is:

  • Verzoek provider om uw nummer af te schermen
  • lees in de gebruiksaanwijzing van uw telefoon hoe u een nummer kunt verbergen/afschermen