Aluminium kozijnen, ja of nee?

Aluminium kozijnen zijn mooi en zakelijk. Aluminium is een sterk materiaal. Aluminium kozijnen hebben een moderne zakelijke uitstraling. Het materiaal vervormd niet. Aluminium is goed te onderhouden en gaat lang mee. Aluminium past bij een modern interieur, maar ook bij een bedrijf of oud pand. De kozijnen kunnen gemakkelijk gerepareerd worden als er schade is.

Aluminium kozijnen (of deuren) van dit materiaal, hebben een aantal voordelen ten opzichte van hardhout of kunststof. Aluminium is goedkoper dan hardhout of kunststof. Ook gaat het langer mee en zijn reparaties geen probleem. In de bouwwereld werkt men graag met aluminium. Kozijnen van aluminium zijn er in vele kleuren.

Aluminium kozijnen, wat zijn de voordelen?

  • Het heeft een krachtige, zakelijke uitstraling
  • Het is in vele kleuren te verkrijgen
  • Het is sterk en stevig
  • Het neemt geen vocht op
  • Het gaat lang mee
  • Isolatie is prima indien thermische onderbreking aanwezig
  • Roest niet en kan niet rotten

Aluminium kozijnen, bijzonderheden

Aluminium gaat een interactie aan met bepaalde andere metalen en mag dus geen direct contact maken met:

  • Lood
  • Koper
  • Staal (uitgezonderd roestvrij staal)

Ook cement, kalk en hout kunnen het beschadigen (verkleuren), wegens onder andere: vocht en zuren. Om contact met deze materialen te voorkomen worden met speciale beschermende folielagen gewerkt, die het contact voorkomt. Bedrijven die de kozijnen plaatsen, weten hier alles van. Het aluminium is ook zodanig behandeld dat het zo lang mogelijk mooi blijft.

Aluminium kozijnen of deuren

Aluminium kozijnen, deuren, een schuifpui kunnen in vele kleuren geleverd worden. Aluminium gaat lang mee en het blijft mooi. Het is goed te onderhouden en het is de juiste keuze voor iedereen die van een moderne uitstraling voor een woning of bedrijf houdt.

Nadelen

Aluminium kan op de duur dof worden en verkleuren, en moet dan opnieuw behandeld worden.

Onderhoud

Aluminium kozijnen wast u met het ramen lappen. Een zachte spons met water en zachte zeep wordt aangeraden. U kunt ook speciaal ontworpen schoonmaakmiddelen voor aluminium profielen kopen.