Afvaltips

Afvaltips, tips om af te vallen. Goede afvaltips zijn tips die u helpen bij gezond afvallen. Afvallen is pas gezond als u te zwaar bent. Bent u te zwaar dan wilt u graag afvallen. In dit artikel enkele belangrijke afvaltips.

Afvaltip 1

Als u te dik bent en af wilt vallen, is het altijd een kwestie van iets doen of iets laten. U ontkomt daar niet aan. Het beste is het als u iets doet en iets laat, en daarvoor in de plaats iets anders doet. Bijvoorbeeld: u moet bepaalde snacks laten staan, maar daarvoor in de plaats iets anders lekkers eten, waardoor u toch afvalt. De allerbelangrijkste afvaltip die ik u kan geven is dan ook: kies een goed dieetplan. Bijvoorbeeld een proteinedieet in combinatie met gebruik van Xenical.

Afvaltip 2

Veel die te dik zijn denken dat ze actief moeten gaan sporten. Hoewel dat mag, is het echt niet noodzakelijk om af te vallen. Koop een stappenteller en probeer om te beginnen 5000 stappen per dag te zetten, voer dit later op tot 6000 of meer. U hoeft niet naar de sportschool. U maakt ook stappen in uw huis, bijvoorbeeld als u huishoudelijk werk doet. Met name als u heel veel overgewicht heeft (obesitas of morbide obesitas) zijn spieroefeningen met niet al te zware gewichten, een goede start. Vet verbrand u dan met uw spieren. Als u erg zwaar bent kunt u echter ook snel spierpijn krijgen en overbelast raken. Sport dus met mate en met respect voor uw lichaam.

Afvaltip 3

Schrijf elke dag op wat u eet. Doe dit direct na het eten en niet pas aan het einde van de dag. U houdt dan overzicht over alles wat u eet, ook de kleine tussendoortjes. Het heel gek, maar opschrijven wat u eet helpt echt bij afvallen. Het geeft houvast aan uw geest.

Afvaltip 4

Hou uw maaltijd kleiner dan uw gewend bent. Eet rustig en maak het gezellig. Dus niet even snel achter de computer of tv eten. Eet ook eens met uw ogen dicht en concentreer u op de smaak van elke hap. Mindful eten helpt.

Afvaltip 5

Heeft u een feestje? Neem geen toastjes, chips of pasta. Neem wel worst, kaas, vis, vlees…

Afvaltip 6

Dat u voldoende moet drinken is u vast al bekend. Maar kent u ook al de nieuwe smaakwatertjes die tegenwoordig op de markt zijn? Ze bevatten nauwelijks energie maar zijn wel lekker verfrissend.

Afvaltip 7

Zoek lotgenoten in uw eigen gewichtsklasse, met wie u dagelijks kunt overleggen (desnoods via skype of msn) hoe het gaat. Steun elkaar en ga samen dingen doen zoals wandelen, zwemmen, vergaderen over afvallen en gezonder leven.

Afvaltip 8

Als u af wilt vallen kan een afslankmiddel de boel versnellen. Niet iedereen vindt dat verstandig maar aangezien ik er zelf 17 kilo mee ben afgevallen ben ik persoonlijk wel een voorstander van: Xenical. (aanrader!)

Afvaltip 9

Gaat het een dagje mis? Vraag u dan af waarom het mis ging, hoe laat het is ging en wat u er aan kunt doen om het de volgende keer te voorkomen. Haal geen snacks in huis, ook niet voor de rest van de familie. Eet ook niet te veel zout, want van zout kunt u tijdelijk zwaarder worden door vocht vasthouden.

Afvaltip 10

Las een dieetvrije dag in. Op deze dag mag u drie maaltijden vervangen voor drie snacks. Tenzij de dokter anders voorschrijft natuurlijk.