Abtronic, afvallen en een strakke buik krijgen, werkt het?

Abtronic of Abtronic X2. Het is volgens de makers een band waarmee uw spieren getraind worden, terwijl u de band alleen maar hoeft te dragen. Regelmatig verschijnen er reclames voor de Abtronic of Abtronix X2. Het is een brede band die om een deel van het lichaam wordt gedragen, bijvoorbeeld uw buik of bovenbeen. Door middel van stroom trekken de spieren daar plaatselijk samen. En de persoon die hem draagt krijgt harde spieren, stevige biceps of een strakke buik. Dat is de belofte. maar hoe goed werkt de Abtronic echt?

Abtronic of Abrtonic X2, afvallen

Abtronic helpt niet echt om af te vallen. Van de Abtronic of Abtronic X2 werden toch reeds al miljoenen exemplaren verkocht. Het belooft dat u ermee afvalt en harde spieren krijgt, bijvoorbeeld een strakke buik. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Abrtonic inderdaad de spieren traint. Maar het effect is minimaal. Afvallen kunt u het beste doen met bijvoorbeeld Weight Watchers.

Abtronic, spieren trainen

De Abtronic is een bijzonder apparaat want in de reclame voor de Abtronic wordt beloofd dat u zonder te sporten, zonder inspanning, toch een mooi slank getraind lichaam krijgt. De Abtronic wordt op het lichaam gedragen en stoot stroomstootjes uit waardoor de spieren samentrekken. De buikspieren zouden daardoor bijvoorbeeld getraind en hard worden, het is echter niet te vergelijken met echte buikspieroefeningen doen. U hoeft zich met de band niet voor in te spannen en daarom worden de spieren dan ook niet erg goed getraind. De taille en de buik worden niet noemenswaardig slanker. U verbrandt geen vet en de dijbenen en heupen kunnen hierdoor ook niet aan centimeters verliezen Wat Abtronic belooft is:

  • Uw spieren worden door gebruik van de Abtronic getraind alsof u zware trainingen doet.
  • Er wordt echt vet verbrand.
  • De spieren worden getraind zodat uw lichaam in het lichaam van een atleet veranderd.
  • U bereikt uw doel zonder sporten

Al deze beloftes kunnen wel als onzin afgedaan worden.

Abtronic, Abtronic X2, hoe werkt de Abtronic?

De Abtronic of de Abtronic X2 stuurt stroomstootjes naar de spieren, de spieren trekken daardoor pulserend samen (wel 200 keer per minuut). Draagt u de Abtronic bijvoorbeeld om uw buik, taille of heupen, dan worden uw spieren op die plaatsen geprikkeld om samen te trekken. Het apparaat wordt aangezet en er worden stroomstootjes naar de spieren in de buik, taille of het been gestuurd. De spieren trekken regelmatig samen. U kunt de Abtronic op verschillende standen zetten. Traag of snel.

Abronic gebruiken, doet het pijn?

Volgens mensen die de Abtronic gebruiken kunnen de volgende sensaties optreden:

  • Onprettige sensatie in de spieren door het samentrekken
  • Jeuk en prikkend gevoel in de spieren door de stroomstootjes
  • Maagklachten door samentrekking van spieren in de omgeving
  • Diarree door samentrekking van spieren in de omgeving
  • De Abtronic heeft meerdere standen, hoe hoger de stand, hoe sterker de werking
  • Als je er aan gewend bent is het niet meer vervelend om te dragen

X2 power, wat houdt dat in?

De X2 Power van Abtronic is extra sterk. De spieren trekken minstens 400 keer samen. Maakt het apparaat de beloftes wel waar?

  • Verschillende gebruikers menen dat de Abtronic wel degelijk effect heeft, maar dat het vooral goed is ter ondersteuning naast sporten. Dus is je buik al goed getraind in de sportschool, dan zou de Abtronic helpen om de buik nog strakker te maken dan hij al is, ter ondersteuning van een regelmatige training.
  • Anderen beweren dat ze aan de Abtronic niets hebben en dat ze hem nauwelijks nog gebruiken.
  • Weer anderen zeggen weer dat ze het samentrekken van de spieren een dergelijk vervelend gevoel vonden dat ze er niet mee door zijn gegaan.
  • Iemand met onvermogen om (goed) te bewegen kan echter (onder toezicht van een arts of fysiotherapeut) baat hebben bij de Abtronic. De Abtronic wordt ook wel gebruikt door fysiotherapeuten, bijvoorbeeld voor mensen die zelf hun spieren niet meer (goed) kunnen bewegen. Dat zijn pluspunten.
  • De Abtronic is verslavend voor mensen die er mee doorgaan
  • De Abtronic verbrandt geen vet maar verstevigt wel de spieren
  • Dit is mogelijk wel een hulpmiddel bij een dieet of sport

Abtronic kopen?

Er zijn wereldwijd al zeer veel exemplaren van de Abtronic verkocht. De Abtronic toont in de reclames slanke mensen met zeer getrainde lichamen. Het is niet realistisch om er vanuit te gaan dat de Abtronic er voor gezorgd heeft dat deze mensen zo’n getraind lichaam hebben. Een mooi getraind lichaam bereik je alleen door intensief sporten in een sportschool of door regelmatig te bewegen in je vrije tijd. Maar de Abtronic heeft zijn effectiviteit volgens velen toch wel bewezen. Het is een hulpmiddel voor mensen die steviger spieren willen ontwikkelen, naast een gezond trainingsprogramma.