2012, vergaat de wereld?

In 2012, vergaat de wereld? Volgens een kalender van de Maya zal de wereld op houden te bestaan in het jaar 2012. Dat is wat veel mensen denken of geloven. Niet iedereen is het daar mee eens en niemand weet of de Maya kalender ophoudt omdat het Maya volk dacht dat de wereld zou vergaan. Het kan net zo goed betekenen dat de Maya indianen geloofden dat er dan een andere tijd zou aanbreken of dat de tijd zelfs helemaal op zou houden.

Op 21 December 2012 zou de wereld ophouden te bestaan. Dat is wat veel mensen vrezen, en wat de Maya's voorspeld zouden hebben met hun kalender, maar zijn waren niet de enigen. Er zijn ook al vele al dan niet wetenschappelijke films over gemaakt. Een wetenschappelijke benadering over 21 december 2012, de Maya's, Nostradamus en andere oude voorspellingen over die datum, is de documentaire film: Nostradamus: 2012. (Aanrader!).

Voorproefje van deze fantastisch gedocumenteerde documentaire over de werkelijke gebeurtenissen van 21 december 2012, en de achtergrond daarvan.

Echt de moeite waard om aan te schaffen en om de details en feiten over de Maya's, de Maya kalender, astronomie en het heelal, te leren kennen en te begrijpen.

Er zijn ook beromde docu's over 2012 gemaakt. Kijk maar eens bij: Doomsday 2012

Wat gebeurt er in 2012?

Eens in de 26000 jaar vindt er een verandering plaats in het heelal. Dit is dus al eerder gebeurt. De Maya's wisten dit ook en hadden hun kalender erop gebaseerd. Men vreest nu dat dit kan samengaan met ernstige zaken, zoals

  • een toename van het aantal aardbevingen
  • meer overstromingen
  • weersveranderingen
  • natuurrampen in het algemeen
  • het einde der tijden
  • neerstorten van kometen
  • zonnestormen
  • ijstijd
  • overige

Wat er van waar is, is voor velen onduidelijk. Wetenschappers neigen ernaar om wel te erkennen dat er iets gebeurt maar dat de invloed op de aarde niet zo groot zal zijn. Dit is immers iets wat zich elke 26000 jaar herhaalt end e aarde heeft deze gebeurtenis dus al vele malen overleeft.

De Maya's, wat dachten zij?

Wat de Maya Indianen precies geloofden is niet met zekerheid vast te stellen, wel hadden zijn astronomische kennis en hadden zij dus berekend dat er een nieuwe tijd aan zou breken op 21 december 2012. Ze geloofden dat er dan een nieuwe zon zou komen. Wellicht telden zij in zonnen die om 26.000 jaar aan een nieuwe cyclus begint in harmonie met de aarde. Waarbij het natuurlijk steeds om dezelfde zon gaat. Omdat hun kalender daar ophoudt kan dat ook gewoon betekenen dat ze eigenlijk niet wisten wat er zou gebeuren, maar het kan ook betekenen dat ze geloofden dat de tijd dan definitief ophield, of dat er een nieuw soort tijd zou aanbreken. Misschien dachten de Maya wel dat er een tijd zou komen dat ze niet verder konden of mochten tellen, of dat ze dan weer bij het jaar 1 zouden beginnen. Niemand weet het precies. Toch zijn er op dit moment wereldwijd veel mensen die bang zijn dat de wereld in 2012 gewoon ophoudt te bestaan. Dat het einde der tijden zal zijn aangebroken. Ze zijn overtuigd dat er erge dingen gaan gebeuren. Ze vrezen rampen of het ingrijpen van een hogere macht. Is het einde der tijden echt in zicht.